martes, julio 28, 2009


Cerdos, cerdos, cerdo
llenos de mierda y jamones
enquistados en el fango;

hartos y gordos pasean
sus enroscados rabitos
y sus corbatas de seda

Las cuadras acristaladas
con sus puertitas
de cedro
nos miran desde lo alto
riendo nuestra pobreza.

¡Hay mi cerdo etiquetado
causante de mis dolores
mientras sonríes
yo sufro

yo sin comer
y tu harto!

Pero recuerdo
y te digo
que a todo cerdo lustroso
algún San Martín le llega,

aunque se esconda
entre el oro.

Antonio Martínez i Ferrer

5 comentarios:

Adolfo González dijo...

Eso es poesía en resistencia, poesía jabata, poesía rabiosa, poesía bárbara, poesía, poesía.

Me ha encantado.

Adolfo González dijo...

"¡Hay mi cerdo etiquetado
causante de mis dolores
mientras sonríes
yo sufro..."

Ese "hay" es así, de haber, o es un "ay" de exclamación y te equivocaste al ponerlo?

Te lo comento porque yo lo leí con el sentido del "ay". Si estoy equivocado, corrígeme la errata del sentido.

Y recibe un abrazo, viejo guerrero.

Unknown dijo...

Hola Antonio, un poema del meu gust, plenet de veritats. M'ha fet recordar un altre en la nostra llengua i que no sé si coneixes, de Marc Granell, a continuació tens el text, un abraç


PORC de Marc Granell

Cada matí es trasllada a la faena
esbufegant després d’haver resat
una hora amb fruïció en la capella
que es va fer fer al seu jardí privat.

Ferreny i gras, farcit de supèrbía,
baixa del Rolls pegant crits, insultant
el xofer que li n’obri la portella
i entra grunyint en el seu regne: el banc.

Signa papers, dicta cartes, ordena
amb sonor gruny que siguen despatxats
tots els membres del comité d’empresa,
que demanaven un millor jornal.

Telefona després a un seu col.lega,
garrí com ell i com ell malcarat,
per dir-li que anirà a la porquera
climatitzada a la qual acudiran
a la tarda els set porcs de més solera
que es dediquen a la usura i a l’engany
per veure quina és la línia mestra
a seguir per poder incrementar
el control sobre els diners de l’empresa,
és a dir del país i els ciutadans,
sense importar-los mica la pobresa,
la injusticia, el dolor i la fam
que provoquen amb la seua avidesa
de poder absolut, de capitals.

A la nit , satisfet, se’n torna a pressa
cap a casa i després d’un bon sopar
s’agenolla vora el llit, rota i resa
i amb plaer es rebolca en el seu fang.

Antonio Martínez i Ferrer dijo...

Mi querido Adolfo, estás en lo cierto, pero creo que tiene las dos lecturas, en fin motivo para interpretar y comentar.

Antonio

Antonio Martínez i Ferrer dijo...

Querido Vicent.

Me alegra que te guste. Gracias por el poema de Marc no lo conocía; esplendido pero un poco largo para mi gusto.

Antonio.